neljapäev, 25. august 2011

Draakon


Amigurumi dinosauruse õpetus isetegija.net´i:

Materjalid ja töövahendid: 2,5 nr. heegelnõel ja puuvillane lõng: minul katia bamboo /Liann lõngapoest. Mänguasja silmi saad osta Abakhanist või kasutada tavalisi nööpe. Vajad ka toppimiseks täidet, vali endale sobiv, kättesaadav täide.

Heegeldamine käib spiraalis, nagu teokarp. See, et sa teaksid, millisel real sa parajasti oled, on soovitav tõmmata lõngaots töö õigele poole või kasutada kontrastvärvi lõnga.samuti on olemas spetsiaalsed plastikust onksud, rea alguse märkimiseks. Mina olen alati esimest varianti kasutanud. Kui on kindel muster või alles õpitakse, siis on parem võimalikult täpselt märkida ära uue rea algus.

PEA:

1 rida: 6 silmust, kasutasin "magic ringi" (magic ring), selle mõte on see, et ringi keskele ei jääks auku, vaid silmused oleksid ilusti ning tugevalt koos.
2 rida: igasse silmusesse 2 kinnissilmust
3, 4, 5 rida: igasse teise silmusesse 2 silmust
6, 7 rida: igasse silmusesse 1 silmus
8 rida: igasse neljandasse silmusesse 2 silmust
9, 10 rida: igasse silmusesse 1 silmus
edasi: kahanda peegelpildis 10 rida: 10-da rea võib ka ära jätta, siis on pea ja keha ühenduskoht järsem. Ca. 15-ndal real paigalda mänguasja silmad, kui sa neid kasutad.
nähtamatu kahandamisvõte: (kahandamine) - võta heegelnõelale kahe silmuse esimesed aasad, heegelda läbi.
Täide: mina kasutan vatti, võib kasutada ka padjatäidet või villa. Täidet võid lisada järk-järgult, vajadusel kasuta heegelnõela teist otsa.

KEHA:
1 rida: 6 silmust- magic ring
2 rida: igasse silmusesse 2 kinnissilmust
3, 4, rida: igasse teise silmusesse tee 2 silmust
5, 6, 7, 8 rida: igasse silmusesse 1 silmus
9 rida: esimene ja teine silmus kahandamisvõttega kokku, 4 vahele, korda sama
10 rida: igasse silmusesse 1 silmus
11 rida: esimene ja teine silmus kahandamisvõttega kokku, 4 vahele, korda sama
12, 13, 14, 15 rida: igasse silmusesse 1 silmus


Pea ja keha kokku: vt. (mänguasja osade kinnitamine)

Üks vahepealne pilt ka, kui tehtud on pea ja keha.

SABA:
1 rida: 6 silmust- magic ring
2 rida: igasse silmusesse 2 kinnissilmust
3-11 rida: igasse silmusesse üks silmus
12 rida: esimesse nelja silmusesse 2 silmust, ülejäänud silmustesse tee1 silmus

NINA:
1 rida: 6 silmust- magic ring
2 rida: igasse silmusesse 2 kinnissilmust
3 rida: 4sse ja 5sse silmusesse 3 silmust, neli tavalist ja jälle sama
4, 5, 6 rida: igasse silmusesse üks silmus

Ninale tuleks hiljem tikkida suu ja ninasõõrmed. Tee seda siis kui nina on kinnitatud pea külge, ehk kõige viimasena.

KÄSI /2 tk:
1 rida: 6 silmust- magic ring
2 rida: igasse teise silmusesse tee 2 silmust
3, 4, 5 rida: igasse silmusse 1 silmus
6 rida: kahanda terve ringi ulatuses

JALG/2 tk:
1 rida: 6 silmust- magic ring
2 rida: igasse silmusesse 2 kinnissilmust
3rida: igasse teise silmusesse tee 2 silmust
4, 5 rida: igasse silmusse 1 silmus
edasi: jätka nähtamatu kahandamisega üks rida

SELJANUPSUD:

Tegin teist värvi

Pea nups kõige suurem. Nupsud tegin umbes, lihtsalt katsedades, alustamine kas
a)
1 rida: 6 silmust, kasutasin magic ringi
2 rida: igasse silmusesse 2 kinnissilmust
b)
1 rida: 6 silmust- magic ring
2 rida: igasse teise silmusesse tee 2 silmust
edasi: vastavalt soovitud suurusele, kas siis alusta kahandamist või jätka rida-paar tavaliste kinnissilmustega, seejärel kahanda.
Nupsude tegemine ongi kõige aeganõudvam tegevus, sest neid tuleb ca. 5-10 tk ja igaüks on vaja eraldi alustada, eraldi vatiga täita, lisaks eraldi kinnitada.

NIPP: ..et käed ja jalad jne. saaksid kinnitamisel/ühendamisel soovitud kohale siis kasutan vahest suuri nööpnõelu, nii püsib üks osa paremini teise osa küljes.
Käte ja jalgade kuju oleneb suuresti nende kinnitamisest, nii saad mängida, sättides nt. jalgu rohkem otse või laiali, samuti saab teha jalgu tsipa suuremaks või hoopis väiksemaks.
http://artefleur.blogspot.com/2010/03/manguasjade-huvilistele-nii-suurtele.html

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar